נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / טמפונים מסרטנים

טמפונים מסרטנים (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

אל תאמינו ואל תפיצו מידע שמגיע מ"אשה שקבלה את תואר הדוקטור (PhD) שלה מאוניברסיטת קולורדו" כמו שאתן לא נבדקות אצל גניקולוג ש"פעם שמע הרצאה בבית ספר לרפואה".
לקריאה נוספת (באנגלית) באתר Snopes

המקור:

לנשים!!!!
אנא העבירו הודעה זו לכמה שיותר נשים.
אם את אישה, ומשתמשת בתחבושות, אך בעיקר אם את משתמשת בטמפונים, קראי הודעה זאת וספרי לחברות. לגברים המקבלים הודעה זו, העבירו אותה לחברות, אחיות, אמהות, בנות וכו'. תודה!
בידקי את התוית של התחבושות ההגיניות או הטמפונים בפעם הבאה שאת קונה אותם ובדקי אם את מזהה סימנים מוכרים הרשומים בהודעה הבאה:
אין פלא שכל כך הרבה נשים בעולם סובלות מסרטן צואר הרחם וגידולים ברחם. האם שמעת שיצרני טמפונים מוסיפים אזבסט לטמפונים?
למה שיעשו כך? מכיוון שאזבסט גורם לך לדמם יותר, ואם תדממי יותר, תזדקקי ליותר טמפונים. למה זה לא בניגוד לחוק אם אזבסט כל כך מסוכן? מכיון שלמרות שכוחות השוק, בכל חכמתם (?), לא מייחסים טמפונים כחומר מתעכל, ולכן לא מייחסים אותם כמסוכנים. מגזין Essence ציין שני יצרנים של טמפונים אלטרנטיביים.
היצרנים הם Organic Essentials (1-800-765-6491) Terra Femme (1-800-755-0212).
אשה שקבלה את תואר הדוקטור (PhD) שלה מאוניברסיטת קולורדו שלחה את האינפורמציה הבאה:
"אני כותבת זאת מכיון שלא מיידעים נשים בנוגע לסכנות של משהו שכולנו משתמשות בו: טמפונים. אני משתתפת בקורס במהלך חודש זה ולמדתי רבות אודות ביולוגיה ונשים, כולל הגיינה נשית. לאחרונה למדו שטמפונים הם למעשה מסוכנים (מלבד החשש ל-TSS). לאחר שלמדתי זאת בכיתה, רוב הנשים זעמו על תעשית הטמפונים, ואני מתכוונת לעשות משהו בנידון. תחילה, אני רוצה ליידע את כל מי שאני מכירה, ושליחת דוא"ל היא הדרך המהירה ביותר שאני מכירה.
והנה הסקופ: טמפונים מכילים שני דברים המזיקים פוטנציאלית: ריון (לספיגה) ודיאוקסין (כימיקל המשמש להלבנה). תעשית הטמפונים משוכנעת שאנו, כנשים, זקוקות לתוצרים לבנים בכדי להתייחס לתוצר כטהור ונקי. הבעיה היא שדיאוקסין עשוי ליצור בעיות חמורות מאוד בנשים. דיאוקסין הוא חומר קרצינוגני פוטנציאלית (מחולל סרטן) והוא רעיל למערכות החיסון והרביה. הוא קושר גם לאנדומטריוזיס וספירת זרע נמוכה בגברים. בשני המינים, הוא מחליש את המערכת החיסונית. בספטמבר האחרון, סוכנות הגנת הסביבה (EPA) דיווחה שאין רמות "קבילות" של חשיפה לדיאוקסין מכיוון שהוא מצטבר ומתפרק באיטיות. הסכנה האמיתית מתחילה במגע חוזר (Karen Couppert- Pulling the Plug on the Tampon Industry"(, ונראה ששימוש של 4-5 טמפונים ליום, חמישה ימים בחודש למשך 38 שנים הוא "מגע חוזר", אתן לא חושבות? ריון (rayon) תורם לסכנה שבטמפונים מכיוון שזהו חומר בעל כושר ספיגה גבוה. לכן, כשסיבים מהטמפונים נותרים בוגינה (מה שבדרך כלל קורה), הם יוצרים קרקע עשירה להצטברות דיאוקסין. הם נותרים זמן ארוך בהרבה ממה שטמפוני כותנה היו נשארים. זאת גם הסיבה שבגללה TSS (Toxic Shock Syndrome) יכול להופיע.
מה האלטרנטיבות?
שימוש במוצרי הגיינה שלא עברו הלבנה והעשויים מכותנה בלבד. גם מוצרי הגיינה אחרים כמו תחבושות מכילים דיאוקסין, אך הם לא מסוכנים כל כך. מה תעשי אם את לא יכולה לוותר על טמפונים? השתמשי בטמפונים העשויים 100% מחומר לא מולבן. לצערינו, יש מעט מאוד חברות המיצרות טמפונים בטוחים. ניתן להשיגם בדרך כלל רק בחנויות בריאות. ארצות מסויימות (גרמניה, שוודיה, קולומביה הבריטית וכו') דרשו לעבור לטמפונים הבטוחים בעוד שבארה"ב החליטו להשאיר את הצרכניות בחשיכה ולא לידע אותן על כך. בשנת 1989, פעילות בבריטניה הקימו מסע תעמולה כנגד הלבנה בכלור. שישה שבועות ו-50,000 מכתבים מאוחר יותר, יצרני מוצרים סניטריים עברו להלבנה בחמצן (אחת השיטות ה"ירוקות" הקיימות בשוק, מגזין MS, מאי/יוני 1995).
מה לעשות עכשיו?
ספרי לאנשים. ידעי אותם. אנו מנוצלים על ידי התעשיה והממשלה. בואו נעשה משהו בנידון! אנא, כתבו לחברות (Tampax (Tambrands); Playtex, O.B), ניתן למצוא את הכתובות או הטלפונים על הקופסאות. תידעו אותם שאנחנו דורשות מוצר בטיחותי. טמפונים מכותנה מלאה ללא הלבנה.
בכדי לא לוותר על השפעת המכתב הזה, אני מציעה שכל אחד שרוצה לההעביר אותו הלאה, בבקשה, העתיקו אותו והדביקו להודעה חדשה. כך לא תתמלא ההודעה בחיצים. אנא התייחסו לכך ברצינות. תודה לכולם

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top