נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / פרופ' קרסו מזהיר : רוב המסתננים שעובדים במסעדות – חולים!

פרופ' קרסו מזהיר : רוב המסתננים שעובדים במסעדות – חולים! (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

עדכון: להלן מכתב שמפיץ פרופ' קרסו -  פרופסור רפי קרסו מזהיר - הזהרו מגזענים שמשתמשים בשמי ללבות יצרים!!!

לכל מי שקרא את מכתב השרשרת שמופץ ברשת המטעה אנשים רבים ומלבה יצרים אפלים!!

דברי בתכנית של אורלי וגיא נאמרו כדי להציף בעייה , ולהעלות בפני המדינה ורשויותיה את הצורך לטפל בדחיפות בבעיה הומנית, אנושית ובריאותית, כאדם,כיהודי , וכישראלי אני נגד כל גילוי של גזענות מכל צורה, בוודאי שאיני סבור הפליטים כציבור מסוכנים, אני מגנה וחרד מאמירות כאלה, המנוצלות על ידי גורמים גזעניים,ועלולות להביא לאלימות נגד חפים מפשע, אשר לפחות חלקם מוצאים בישראל מקלט והגנה, הנזק רב נגרם בכל הדורות במהלך ההיסטוריה מהסתה ומגזענות -גם לעם היהודי!!

אני קורא לממשלה ולרשויותיה ולטפל בדחיפות בבעיות הבריאות והתעסוקה של ציבור זה!

כרופא שעבד בהתנדבות במרפאת פליטים עד לפני מספר חודשים אני מודע לכאב, לסבל ולחוסר האונים של להיות פליט, חסר זהות, חסר עבודה , וחסר הגנה, ואנא.אל תשתמשו בשמי ללבות יצרים אפלים!

אנא הפיצו מכתב זה כתגובה למכתב שהופץ ברשת- ותוכלו גם לשמוע את דעותי בעניין גם בפתיח תכנית הרדיו שלי בשישי שעבר (25/5/2012) בשעה 1305 ב אתר של רדיו ללא הפסקה 103FM וב 104.5 FM בשישי שעבר (25/5/2012) בשעה 1305

תודה.

רפי קרסו

עדכון: דיברתי עם פרופ' קרסו. הוא אמר שהאימייל מעוות את דבריו בתכנית הטלוויזיה והוא מבקש לא לקשר בינו ובין הדברים שכתובים באימייל.

הקטע המדובר שודר בתכנית הבוקר של אורלי וגיא בתאריך 23.5.2012. אפשר לצפות בו כאן, בערך מ 1:27. אפילו פעם אחת פרופ' קרסו לא קרא לעובדים הזרים "מסתננים" - הוא קרא להם "עובדים זרים". המטרה שלו בהעלאת הנושא הוא דאגה לבריאותם שלהם ולבריאות הציבור הישראלי בכלל. הוא קרא למערכת הבריאות לטפל בהם כי התוצאות עלולת להיות קשות.

מטרת מחברי המכתב היא הפחדה על בסיס גזעני ולכן הם קוראים לעובדים הזרים "מסתננים" בעוד פרופ' קרסו דיבר עליהם בחמלה ומטרתו טובה וראויה. אני חושב שלא רצוי להעביר את המכתב כמות שהוא בגלל עיוות המסר של פרופ' קרסו.

המקור:

למי שלא ראה היום בבוקר בתוכנית של גיא ואורלי התארח פרופסור רפי קרסו וממש יצא באזהרה לאוכלים במסעדות שמעסיקות סודנים\אריתראים !!!


רפי הוא רופא מתנדב במרפאת הזרים וטוען שמרביתם חולים ואו נשאים של שחפת וחצבת ומהווים איום ממשי על בריאות הסועדים. הם מכינים לנו את הסלטים,ושוטפים כלים.


חלק מהמעסיקים שולח אותם מהמטבח לנקות שרותים וא"כ הם חוזרים למטבח.


אין פיקוח ואין בקרה.


פרופסור קרסו טען שגם אם העובד הוא רק עובד נקיון הסכנה בהדבקות עקב מגע בברזים,ידיות וכד גדולה.


לא ניתן לטעון שפר קרסו נוהג בגזענות כי הוא בין הרופאים שמתנדבים לטפל בהם - הוא פשוט מגלה אחריות ציבורית.


נתון נוסף שמסר : 50% מבדיקות האיידס החיוביות הם מקרב הסודנים ולא ניתן לאתרם לאחר הבדיקות.

35 תגובות

  1. אני חושב שההמלצה לא נכונה ויש מקום להעביר את הידיעה הלאה, עם ההבהרות המתאימות. נכון שכותבי המכתב התכוונו להפחיד ופנו בעיקר לסודנים ואריתראים ואילו קרסו התכוון לכלל אוכלוסיית העובדים הזרים, עדיין האזהרה שלו תקפה ואין לערער על כך. לכן חשוב להעלות את הנושא על סדר היום וההשתקה של הנושא היא חסרת אחריות, לא רק בשביל להרתיע אנשים אלא גם שהמעסיקים ידעו שאם הם לא ידאגו למצב הבריאותי של העובדים שלהם אז הלקוחות יפסיקו להגיע.
    לכן צריך לשנות את ההמלצה.

  2. לב המכתב וכוונתו הם נכונים גם לדעתך. ההמלצה שלך סותרת את מסקנתך, ובכך אתה קצת מחטיא את המטרה לשמה הקמת את האתר.

  3. מבקשת הבהרה להמלצה שלכם לא להעביר. אתם מתייחסים למטרות של אלו ושל אלו ולכינויים. זה בהחלט חשוב אבל זו לא מהות הענין.
    מבחינתי מהות הענין היא הסכנה הנשקפת לציבור מהעבודה של אותם עובדים זרים, שחלק ניכר מהם חולים במחלות שחלקנו עלולים לא להיות מחוסנים מפניהם, במסעדות שאנו אוכלים בהן. זוהי סכנה מפורשת שפרופ. קרסו מציין באופן מאד ברור בכתבה.אני מבקשת שתשנו את ההמלצה שלכם כך שהציבור שלא צפה ברפי קרסו בתכנית הנ"ל יוכל לקבל את המידע שדובר בו.
    תודה רבה

  4. במייל הנדון העוסק בהמלצת פרופ' קרסו, הפואנטה אינה מסתננים או לא, או ביטוי גזעני כזה או אחר. הבעיה קיימת ושום מכבסת מילים לא תשנה את הימצאותה והסכנות שמגיעות בתחומים רבים עקב קיומה. אין רלוונטיות למינוחים אלא כפי שכתבתם לתוצאות הקשות! אין מדיניות ממשלתית ראויה בנושא זה וכשזה המצב, נכנסים לואקו הזה מינוחים / אנשים / דאגות/ והסתות – כאשר אין לומר כי אינם בצדק לאור החרפת הבעיה.

  5. למרות שכדבריך דעות הם עניין של השקפת עולם
    הפעם אני לא מסכים עם ההמלצה שלך (שלדעתי מוטה בשל דעות)
    רק בכותרת מדובר על מסתננים
    כל העובדות במכתב נכונות
    לרבות את זה שפרופ' קרסו עצמו לא נגוע בגזענות
    נוסח נושא ההודעה אולי לא רגיש, אבל כל התוכן אמיתי וחשוב להפצה.
    ונכון יהיה להפיץ את זה בציבור בכל אפיק שהוא
    עד שהמדינה לא תתן פתרון טוב לעניין, אין לנו הציבור אלא אפשרות להיזהר, ולכן גם להזהיר. – ברגישות, אך בנחישות

  6. מה זה משנה אם הוא קרא להם כך או אחרת? הוא התריע על הסכנה וזה מה שחשוב.
    לדעתי חשוב להעביר הלאה כאזהרה לציבור וכך גם אעשה

  7. ניצה גרוס

    האזהרה של פרופ' קרסו נכונה ונתמכת על ידי מנהלי בתי החולים באיזור המרכז שיצאו באזהרה דומה מאד, ואפילו שר הפנים שלנו צדק בנושא זה. אכן מדובר באנשים שנושאים מחלות שלא נראו אצלינו שנות דור. הם אינם מבוטחים, לא זוכים לטיפול ולמעקב רפואיים, ואפילו לא מודעים למצבם הקשה. אנחנו צריכים לדעת שאת האוכל שלנו מכינים לעיתים אנשים חולים (מאד) ושאנו עלולים להדבק במחלות קשות שאיננו מחוסנים בפניהן. כך שאני בעד העברת המכתב, והגברת המודעת לפצצה הרפואית הזאת. לגבי רגישויות חברתיות וחמלה…בהחלט…לא על חשבון הבריאות שלנו.

  8. תגובה רשמית של "רופאים לזכויות אדם" בנושא:

    http://www.phr.org.il/default.asp?PageID=52&ItemID=1501

    "…הגם שפרופ' קרסו השתדל לתאר מציאות מורכבת, הרי שתיוג מהגרים באמצעות שימוש בביטויים כגון כ"מאגר מחלות" (ציטוט מתיאורו של קרסו) והפצת נתונים שאינם מדוייקים לגבי מהגרים הינה מעשה שיש בו כדי לתרום תרומה מסוכנת לשיח השנאה והאלימות הגובר ממילא.

    ארגון רופאים לזכויות אדם מוצא לנכון להבהיר:

    1. פרופ' קרסו אינו מתנדב במרפאה הפתוחה של רופאים לזכויות אדם.

    2. רופאים לזכויות אדם מתנגדים לתיוגם של אדם או קהילה כנושאי מחלות. כאמור, לא רק שאמירות כאלו כזו אינן מבוססות על נתונים רפואיים, אלא שהן תורמות לשיח מסוכן ומתלהם (ולראייה, שרשרת מיילים המופצת בימים האחרונים ברשת וקוראת לישראלים שלא לאכול במסעדות בהן מועסקים מהגרים)

    3. חשוב להצמד לנתונים מהימנים, בהם כאלו שמפרסם משרד הבריאות, על מנת להבין שאין ממש בטענות הכוללניות ובתיוג המסוכן של מהגרים כנושאי מחלות. אנו ממליצים לקרוא אתהמאמר המעודכן ביותר בנושא, ממרץ 2012, של שלושה מבכירי מערכת הבריאות בישראל ובהם ראש המחלקה לבריאות הציבור במשרד הבריאות.

  9. השורה התחתונה זהה –
    למסתננים יש מחלות, וזה מסוכן.

  10. מורן שטיינגליץ

    לדעתי,רלוונטי מאד.
    לא נאה לטייח בעייה קשה זו.
    אין כל בעיה שיעסיקו אותם לאחר שעברו בדיקות וקיבלו אישורים ממשרד הבריאות.

  11. צבי גלברד

    אז מה באמת אמר פרופ' רפי קרסו ?
    בלי סילופים ובלי פילפולים.
    יש בעיה או אין בעיה לאכול במסעדות עם עובדים זרים?
    האם אפשר לדעת את האמת הרלוואנטית ?
    אודה מאד לתשובה עניינית.
    תודה מראש

  12. צבי גלברד 2

    השקעתי מזמני בהאזנה לקטע של רפי קרסו ואני מגלה כעת שזה מייל רלוואנטי. רפי קרסו אמר דברים חמורים מאד. כל הנוכחים התייחסו לעובדים זרים בלתי חוקיים. הוא אמר 70-80 אלף מסתננים. ובנוסף לדברים שנרשמו במייל הוא אמר שמדובר בבעיה קשה שהוא לא היה מוכן לקחת עליה אחריות אם היו מציעים לו לנהל את הפתרון. הוא אמר שהם "מאגר מחלות" יחד עם אמירה שהם אנשים מסכנים. אבל זו בעיה לאומית הולכת וגוברת" .
    זה ממש מייל רלוואנטי לטובת הציבור.
    גם אורלי וגיא אמרו שאין מה לעשות וזו האמת.
    אבקש לשנות את המייל לרלוואנטי מאד.

  13. צבי גלברד 3

    בקיצור: המייל רלוואנטי וחייבים להזהיר את הציבור
    שאף אחד לא ינסה לזלזל בבריאות הציבור
    זה נושא שאסור להשתיק.

  14. צבי גלברד

    אני שם לב שחלק מתגובותיי הקודמות צונזרו.
    חייבים לציין שהמייל מציג כהלכה את האזהרה של קרסו. אין שום סילוף של דבריו. הוא הזהיר מהידבקות במחלות מעובדים זרים בלתי חוקיים ומסתננים והיתה כיתובית ברקע" רופאים בכירים מזהירים ממחלות של העובדים הזרים"". אסור לעמעם או לטשטש את האמת.
    אפשר להתווכח עם פר' קרסו. אני למשל סבור שאין לחשוש מהמחלות שיעברו באוכל שהם מבשלים לנו ואני סומך על קרסו וחבריו שיתגברו עליהן בסיוע ארסנל אנטיביוטיקות ותרופות. אבל אני חושש מהיום שבו המהגרים הבלתי חוקיים והמסתננים ישתלטו על המדינה, במילים אחרות: הם יפסיקו לבשל אוכל עבורנו ויאכלו אותנו.
    למנהל האתר: לא לעולם חוסן, לטובת הדמוקרטיה והדיון הציבורי החופשי אל תנצל את כוחך ואל תצנזר אותנו.

  15. דרור מרמת גן

    לאחר הקשבה לתכנית,מתברר כי המייל מדייק מאד בהבאת דבריו של פרופ' קרסו."מסתננים" או "פליטים" זו כבר שאלה פוליטית – השמאלנים מכנים אותם "פליטים" למרות שהם מסתננים,כדי לחזק את דרישתם לקליטת המסתננים בישראל.

  16. חבל ש ד"ר קרסו לא שם לב לדבריו, הוא בעצמו כותב: רציתי להציף את הבעיה…." כלומר הבעיה קיימת ולא קשורה לגזענות או מסתננים, ומי אשר יחלה בשחפת או צהבת לא יוכל לאמר לא ידעתי או חשבתי ש..
    המסתננים נמצאים בכל מקום ולא חשוב איך מכנים אותם והמחלות – יחד איתם

  17. לכל מי שחושב שזה בסדר להפיץ, להלן תוצאות:

    http://www.holesinthenet.co.il/archives/47744

    http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-4236578_184,00.html

    חינוך למופת

  18. אני נעזרת כבר מספר שנים באתר זה. אני מרבה להפיץ תגובות רלוונטיות למיילים לא רלוונטים על מנת למנוע הפצה של זבל שאינו ראוי להפצה. עם זאת, תרשה לי להביע הפעם אכזבה מההמלצה לא להעביר מייל זה היות וכול התוכן שלו ובעיקר המסר המאוד רלוונטי נוגע לעניין בסיסי. בריאות הציבור זה לא סוציולוגיה. תיוג אנשים זה דבר מסוכן ואין לעשות זאת ללא הצדקה! אך אין כאן דיון על אופן התיוג או הסיבות והתוצאות, אלא, יש כאן נסיון למנוע מגפות מיותרות ואולי אפילו לעודד טיפול מונע בעצם העלאת הנושא למודעות הציבור.

  19. הנושא הוא הסכנה לבריאות הציבור. פרופ' קרסו לא מוצג במייל כמי שמדבר על נושא אחר. חובה להפיץ את המייל הזה ועוד יותר את דברי קרסו כפי שיוצאים מפיו (שם מצטרף אליו במידע אישי גם המנחה). העצה לא להפיץ פוגעת קשות בתדמית של היושרה והתבונה הנהדרים של האתר "לא רלוונטי". ארגון רופאים לזכויות אדם הוא ארגון פוליטי- ההערות בשמו מוכיחות שבסדרי הקדימויות שלהם הם אינם שמים את האינטרס של בריאות הציבור הכללי בראש מעיניהם והמסר שלהם מבהיר ללא ספק מבין שורותיו שקרסו יודע על מה הוא מדבר בתוכנית הטלוויזיה..

  20. על פי הדיווח שלמטה, אפילו במחלות מידבקות ולא רק בפשע, הישראלים הלבנים עולים על המהגרים השחורים.

    http://www.haaretz.co.il/news/health/1.1723038

    תיזהרו מישראלים לבנים. הם נושאי מחלות ומפיצי מגפות.

    כל אוכלוסייה אנושית או של בעלי חיים שמרעיבים אותה, שמזניחים אותה, שמאלצים אותה לחיות בתנאי סניטריה גרועים בריאותה נחלשת. פליטים זרים או ישראלים מוחלשים. למי אתם קוראים מפיצי מחלות?

  21. אקדים ואומר – אני מתנגד לשנאת זרים ולגזענות וחרד מהתופעות המתעוררות בחברה הישראלית לאחרונה.

    לנוכח הדיון בהמלצה של חנן, החלטתי לצפות בעצמי בראיון עם פרופ' קרסו. נוכחתי כי אכן מה שכתוב במכתב השרשרת תואם למה שנאמר על ידיו, אולי למעט המלה "מסתננים" בכותרת.

    אני משער שהכוונה של פרופ' קרסו היתה לעורר אמפתיה ע"י תיאור מצבם הקשה של המהגרים – ובאמירת לוואי להראות לציבור הישראלי שזה יכול להשפיע גם עלינו. מכתב השרשרת הופך את אמירת הלוואי הזו לעיקר, ומתעלם מהאמפתיה, אבל הוא לא מכיל קריאה לפגיעה במהגרים או חרחור שנאה.

    יש להודות שהמדיום של מכתבי שרשרת מתאפיין בשילהוב יצרים ויהיו אנשים שיפיצו אותו מתוך מניעים גזעניים, או יוסיפו "פרשנויות" כפי שניתן לראות בחלק מהתגובות כאן – אבל יש גם אנשים כמוני שלא צפו בראיון ולא היו מודעים לטענות, ודווקא להם מכתב כזה יכול לתרום, בלי לעורר שנאה.

    עכשיו צריך לשאול: האם פרופ' קרסו מתנער מטענותיו לגבי התחלואה, עבודת מהגרים במסעדות בתל אביב, והסיכון להדבקת הסועדים? או שמא הוא נבהל מהמדיום וחושש להיות מוצג כ"שונא מהגרים" ולהצטייר לא טוב בעיני חלק מהתקשורת או הציבור?

    אם הטענות לא נכונות – זו אכן סיבה להמליץ לא להעביר. אבל, אם מדובר בעובדות – זה אמנם לא נעים, אבל האם צריך להסתיר את האמת ממי שנמצא בסיכון (לקוחות במסעדות בתל אביב) כדי להישאר פוליטיקלי-קורקט? לאן הגענו?

    אני מעדיף שהמסעדות בתל אביב יהיו ריקות! אולי כך יגבר הלחץ על הממשלה להקצות משאבים לפתרון הבעיה. אפשר לדון בפתרונות האפשריים ולהיאבק על מציאת פתרון אנושי ומכובד.

    לסיכום, חנן, אני קורא לך לשאול את פרופ' קרסו אם הוא עומד מאחורי האמירות שהוצגו בראיון ובמכתב (ללא פרשנויות נוספות); ואם אכן כך, לשנות את ההמלצה לפחות ל"לכאן ולכאן".

  22. חנן שלום .
    אני מאד מעריך את האתר "לא רלוונטי" ואני נעזר בו לא פעם כאשר אני מעוניין לבדוק מייל מפוקפק,בד"כ אני לא מתאכזב מאני מוצא את ההסבר מועיל והגיוני.
    אלא שהפעם חוששני שאתה. טועה. קראתי בעיון את המייל המופץ (קיבלתי אותו בעצמי) ,את ההסבר של פרופ' קרסו,כולל צפיה בדבריו בתוכנית, ואת הסברך ואני חייב לומר שלמעט השימוש במילה "מסתננים" במקום עובדים זרים -אין כל הבדל. המידע שמסר חשוב מאין כמוהו וחשוב להפיצו , ללא כל כוונה לגזענות או להסתה.
    מקריאת חלק מהתגובות כאן אני מבין שאיני היחיד שחושב כך.

  23. עם כל הכבוד לפוליטיקה, לתוכן הנאמר (נטו, בלי פרשנות) יש חשיבות רבה לציבור – הגיינה טובה מונעת אסון.

    המלצה – להעביר

  24. יוסי לוס,

    בדיווח שבאתר הארץ לא כתוב בשום מקום שה"לבנים" חולים יותר מה"שחורים".
    בדיווח כתוב שיש התפרצות של חצבת בעיקר אצל תינוקות מתחת גיל שנה שלא חוסנו, וכן אצל פליטים.

    את המסתננים אף אחד לא מרעיב, ולא מחליש. מדובר בקבוצה שמגיעה ממדינות עניות שבה אין כסף לחסן כל אחד מגיל קטן. זו הסיבה שהם חולים. גם תושבי תל אביב שהחליטו לא להתחסן – חולים. הם לא התחסנו לא בגלל הזנחה, או עוני, אלא בגלל שהם חושבים שהחיסון מזיק. בכל מקרה התוצאה זהה – מי שלא מתחסן, חולה. זו היא אינה גזענות לציין עובדה בסיסית ואמיתית זו.

    ולכותב ההמלצה לא להעביר – אני מצטרף לכל המגיבים האחרים בקריאה אליך לשנות את ההמלצה ל"מותר להעביר". אחרי הכל, אף אחד אינו בוחן כליות ולב ואינו יודע מהן ה"מטרות" של כותבי המכתב. ושינוי המינוח מ"עובד זר" ל"מסתנן" בהחלט אינה סיבה מספקת לפסילת המכתב.

  25. אם רוב העובדים הזרים חולים, ורוב המסעדות מעסיקות אותם, היכן אלפי החולים שנדבקו במסעדות ?.
    פרופ' קרסו יודע איך נדבקים ב aids , בטח לא במגע עם ברז…
    זה מזכיר לי את סיפור הקוליפורמים בחומוס שחשפה פעם כלבוטק.
    גם שם תוארה סכנת חיים וגם שם שאלתי היכן כל החולים..

  26. ארזה קימלדורפר

    בעלי מסעדות מחוייבים על פי הוראות משרד הבריאות להעסיק עובדים העוברים ברוטינה קבועה בדיקות (דם, שתן וכו'). אם המעסיקים אינם עושים בדיקות לעובדים הזרים מדוע שנאמין שהם עושים לעובדים המקומיים?

  27. מכתב כזה, אם יגיע אלי, ילך ישר לפח. אל תנסו להפחיד אותי עם מחלות מאפריקאים. מחלות כרוניות קשות כמו סוכרת, סרטן ואירועים מוחיים מפחידות אותי הרבה יותר.

  28. העיוות של האימייל הוא בכך שהוא מתאר את דבריו של פרופ' קרסו כאזהרה לציבור כדי שלא יאכל במסעדות, כשלמעשה קרסו בא להתריע בפני ממשלת ישראל על מצוקתם של העובדים והסכנה בהפצת מחלות. האימייל שהופץ מעודד קסנופוביה (פחד מזרים) ולא התמודדות אחראית ושקולה עם בעיה. חוץ מזה, פרופ' קרסו עצמו אינו עומד מאחורי הדברים שכביכול נאמרו בשמו ולכן אין לאיש זכות להשתמש בדבריו.
    אני מסכימה עם חנן כהן- לא להעביר!

  29. בוודאי שלא להעביר!!!
    מכתב גזעני ומגעיל שנוצר מעיוות דברים משווע של פרופ' קרסו.
    ואם זה היה נכון לחצי מדינה היתה שחפת…….

  30. לא לגמרי מסכים עם הדיעה הנחרצת של חלק מהמגיבים פה שלא להעביר את המייל. אחת מהשתיים, או שהדברים של פרופסור קרסו אכן נאמרו על ידו או שלא. אין עוררין על כך שדבריו הובאו ברמת דיוק של מאה אחוז. אין עוררין על כך שהפרופסור המכובד לא חזר בו מדבריו. הדברים ראויים להישמע והציבור חייב להיזהר כפי שמחויב מדבריו של הפרופסור. באשר למניעים של מפיצי המייל, הרי הם פסולים.

  31. שלום,
    האתר נהדר אבל *כאן* אתה מביא את דעותייך, לא את רלוונטיות המייל, כי הוא אמר בדיוק הדברים האלה. (פרט למסתננים במקום עובדים זרים)

  32. המילה מסתננים נכונה ומדויקת. אלו אנשים שהסתננו ונכנסו למדינת ישראל בצורה לא חוקית. מי שלא מבין את זה – טומן את הראש בחול.

  33. למפרסם הסיקור על ההודעה ופרשנותה הנכונה של פרופ' קרסו: תגובה שלך לא הוגנת . כדי להיות בצד השני של המתרס של המעוותים את דברי פרופ קרסו (בושה להם על העיוותים) ייפית את דבריו וכיבסת אותם .כאשר לכל מאזין מן השורה ברורה הסכנה שנושאים המסתננים/עובדים זרים/ מהגקי עבודה – לא קריטי לענייננו הטרימנלגיה הפעם. עליך להתבייש שהשתמשת בכחך באופן לא הוגן וראוי ונמצאת מטעה ומחטיא יותר מאלו שקבלת על התנהגותם.

  34. מעניין שזה התחיל להסתובב לי עכשיו בוואטסאפ שוב.
    עם שינויים, בגלל הקורונה.

    מה קורה כיום בנדון – לא ברור, אבל לחבר את זה לתוכנית ישנה…

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top