נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / "שמן זית כתית" (כאילו) של (כאילו) קיבוץ יד מרדכי

"שמן זית כתית" (כאילו) של (כאילו) קיבוץ יד מרדכי (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

בהמשך אני מצטט את תגובתה של קרן מנהלת שיווק יד מרדכי. לאחר קריאת הקישור, נראה לי שתגובתה אמינה. בנוסף לכך, מכוורת יד מרדכי מופיעה במדריך שמן הזית הישראלי באתר של מועצת הזיתים.

"ראשית, אנחנו מברכים על ההתעניינות והדיון שהתפתח סביב שמן זית ואיך בודקים אם הינו איכותי. ראינו שהועלו בדיון כל מיני רעיונות, איך לבדוק "בבדיקות ביתיות" אם השמן איכותי, אך לצערנו הבדיקות לאיכות שמן זית הינן בדיקות מורכבות מאוד, ולכן ניתנות לביצוע רק במעבדות מוסמכות ולא באמצעים ביתיים.

להלן מכתב שפרסם פרופ' נסים גרתי מהאוניברסיטה העברית. המכתב נשלח אלי מקיבוץ יד מרדכי. שימו לב שהמכתב לא מעיד על איכות גבוהה או נמוכה של שמן זית ממקור זה או אחר, אלא רק מתייחס לרלוונטיות של בדיקת איכות על ידי קירור.

 

המקור:

בשבוע שעבר רכשתי במיטב כספי "שמן כתית מעולה" של קיבוץ יד מרדכי. התעלמתי במופגן משמן ספרדי שבמבצע (אני ציוני , לא ?).   כמנהגנו בקודש הנחנו את השמן במקרר ל-48 שעות. זאת למה? מין המפורסמות ששמן זית אמיתי מעכיר (נקרש) לאחר יומיים במקרר ואילו שמן אחר נשאר צלול. עברו להם יומיים שלושה, לקחה זוגתי את השמן מהמקרר העמידה אותו מול האור, הפלא ופלא השמן נשאר צלול כמו שמן חיריה או שמן מכונות רחמנא לצילן.

בזעם רב התקשרה רעיתי לקיבוץ יד מרדכי. חזר אליה בחור בעל קול ערב שהסבריו הרתיחו אותה. בזעמה הפנתה את הבחור אלי. התברר שהברנש הוא נציג חברת שטראוס שהיא הבעלים (כמו שנהוג אצלנו לאחרונה). הבחור משטראוס ניסה לשכנע אותי שהתקלה במקרר שאינו מקרר מספיק. השבתי, למען הסר ספק. "היות והמקרר בביתי יוצר במאה הנוכחית  ובין שאר תכונותיו כפתור לויסות הקור. אני מוכן להוריד את הטפרטורה במספר מעלות וננסה שוב, ואולי בכלל נערוך בדיקה נוספת, במקרר אחר שבמשרדי ונדבר שוב בעוד יומיים". העלה הבחור סברה נוספת "היות והבקבוקים ממולאים במכונה. מין הסתם נשארו במכונה שאריות של שמן אחר". בזעמי הטחתי בבחור "מיד אני יוצא לסופר הקרוב רוכש מספר בקבוקי שמן יד מרדכי ועורך בהם את הבדיקה". נציג שטראוס ביקש להעביר את השיחה לתזונאי החברה לקבלת תירוצים נוספים. סירבתי! הסכמתי להמתין לשיחה עם בר- סמכא.

לאחר יומיים התקשרה בחורה לזוגתי והבטיחה לשלוח שובר לרכישת בקבוק שמן אחר. שאלה זוגתי "השמן יעמוד במבחן הקירור?" נציגת שטראוס סירבה להתחייב. כך סוכם שבמקום שמן ישלחו אלינו תווי קניה לרכישת מוצרי שטראוס.

אני יושב לי פה וזועם. שמן זית זה לא סתם מוצר שאפשר למהול אותו כמו דלק בתחנה באום אל פחם. שמן זית מופק משבעת המינים. בנוסף לסגולות הבריאותיות, לשמן זית אצלי בתודעה יש חשיבות.

בעיני רוחי אני רואה את הנביא, מושך את שאול, עלם החמודות למלך. בחוץ עומדות האתונות שנמצאו. עלי הזית מפארים את מנורת שבעת הקנים בסמל המדינה. תארו לעצמכם והיה ויונת השלום הנכספת בוא תגיע. בפיה עלי זית ואנו נאלץ לפנות לתזונאי של שטראוס ולקבל הסבר על העלים.

אני רכשתי שמן זית, לא סתם שמן, שמן שלנו, לא ספרדי,יווני או איטלקי. שמן מתוצרת יד מרדכי. בשבילי קיבוץ יד מרדכי זה סמל ונס. קיבוץ על שם מרדכי אנילביץ מגטו ורשה. קיבוץ של חלוצים שיצא לכבוש את השממה, אנשים שהפכו את הישימון לגן פורח.

אני חניך תנועת נוער, חונכתי על מורשת היהודי הגאה החוזר לאדמתו ולמורשת אבותיו. המטייל בארץ  ורואה גת שמנים מתקופת המקרא, ומבין שאבותינו סחטו את הזיתים, השמן נאגר למכלים ואין שום תזונאי בשטח. השמן לא מהול ולא מהונדס.

נכנסתי לאתר יד מרדכי באינטרנט. באתר נראה קיבוצניק המפעיל טרקטור המעבד את שדות המשק. לא מוזכר באתר שמאחורי הנוף הפסטורלי של הקיבוץ עומד טייקון.

אני שואל את עצמי כצרכן של דבש מכוורת יד מורדכי. האם הדבש הוא באמת דבש? כמו שהשמן הוא באמת שמן?

פנתה רעיתי למשרד הבריאות. אמת! בדיקת השמן בקירור נכונה! לשאלתה כיצד לנהוג? יש לשלוח למשרד הבריאות תלונה ואולי יוטל על שטראוס כנס כבד.

חשבתי בליבי לפנות לאחת מתוכניות הצרכנות בטלוויזיה. ראיתי בעיני רוחי את אלוף הקוליפורמים בחומוס. בוחן את תלונתי, הוא וצוות התחקירנים מתעדים רכישה של שמן יד מרדכי. מאמתים את דברי, הפלא ופלא אין עכירות בשמן. אז מגיע טלפון מהפרסומאי, המזכיר על איזה צד של הפרוסה מרוחה החמאה (שטראוס כמובן).

וכך אני כמו בכל יום. אוכל אותה מתנובה, שטראוס, בזק, יס, כבלים, סלקום, פלאפון, אורנג', מירס, בנקים ואחרים. לפחות נשארתי עם תווי קניה בערך של בקבוק שמן פיגולים.

שמוליק. ש

20 תגובות

  1. 1. היכן תגובתה של קרן מנהל שיווק יד מרדכי
    2. העובדה שמותג מסויים נמצא במדריך שמן הזית הישראלי באתר של מועצת הזיתים עדיין אינו אומר עליו מאומה. מועצת הזיתים היא מועצה שפורקה ע"י שר החלאות כבר לפני מספר שנים. היא הפכה לחק במועצת הפירות.
    המנכ"ל שלה מר אמין חסן נפטר לפני מספר שנים ומאז לא נבחר מנכל אחר. נגד הסמנכל מר גדי הורוביץ הוגשה תלונה כזו או אחרת ע"י אומ"ץ וע"י ארגון המגדלים על אי סדרים כספיים ומסחר בתויות איכות.
    אם כל זה אינו מספיק אז האתר אינו מעודכן שנים. הראיה לכן היא ש בלוח האירועים מדובר על אירועים משנת 2003 ובראש המועצה עומד עד היום מר אמין חסן ז"ל.
    3. היכן הקישור לבדיקת המקרר?
    4. בדיקת מעבדה לאיכות שמן הזית אינה בדיקה מסובכת – אני שלחתי עשרות כאלה למעבדה. זו אכן בדיקה מוסמכת.
    מחכה לתשובות – גילה

  2. חנן, אסור לשכוח של"יד-מרדכי" יש אינטרס ברור לציין שהבדיקות אינן אמינות, או בשפתם המרומזת – "מורכבות יותר". הלכתי לשני אנשים בלתי תלויים לחלוטין ולפי דבריהם, גילם המבוגר מאפשר להם לזכור את הבדיקות הביתיות שהיו נעשות הרבה לפני שמכון התקנים היה מכון התקנים. הם אמרו (בלי לדעת אחד על השני) את הדבר הבא:

    "שמן זית, כשנכנס למקרר, אמור להיות עכור ועם משקע"

    אז ניסיתי. במקרה גם אצלי היה שמן זית יד-מרדכי וגם שמן אחר, תוצרת ספרד.
    השמן של יד-מרדכי – צלול לגמרי, כמו מים. השמן הספרדי – עכור ועם משקע קל.

    אני ממשיך לבדוק עוד שמנים ואדווח במידת האפשר. בוודאי שהבדיקה הביתית לא מעידה על איכותו – היא גם לא נועדה לכך. היא נועדה לברר האם שמן הזית הוא אכן מה שהוא ועד כמה. גם שמן זית שאינו איכותי אמור להיות עכור במקצת לפחות (שזה בערך מה שרשום בלינק שנתת).

  3. ראשית ברצוני לומר שהבדיקה בה מכניסים מעט שמן למקרר היא בדיקה אמינה בהחלט (המאמר באנגלית מדבר על איכות השמן) הקפיאה במקרר מעידה שהשמן הוא שמן זית ללא כל ערבוב של שמנים אחרים.
    הופעת יד מרדכי במדריך השמן הישראלי אינה מעידה בעליל על כך שהשמן שנמכר לציבור אינו מהול בשמן אחר!! (כי בבדיקה לקראת קבלת ההיתר ממועצת הזיתים מוסרים שמן נקי וטהור באיכות הטובה ביותר, מכבישה ראשונה)
    בעבר קניתי שמן מערבי בגליל והוא הסביר לי שהם מבצעים מספר כבישות. הראשונה היא מן הסתם האיכותית ביותר. זה לא אומר שהכבישה השניה אינה שמן זית טהור, אבל איכות השמן רעה יותר. הוא זה שאמר לי לבדוק את השמן במקרר. עשיתי מספר ניסויים ביתיים כולל ערבוב שמן זית בשמן סויה והתערובת אכן לא קפאה. גם שמן סויה, תירס וקנולה כל אחד לחוד במקרר לא קפאו.
    ההסתתרות של יד מרדכי מאחורי "בדיקות מורכבות מאוד…" וביטול הבדיקה הפשוטה שמצויינת מעידה לדעתי האישית על חוסר תום.
    גלוי נאות: אני איני מפיץ המכתב אבל בהחלט לא קונה שמן מיד מרדכי.

  4. המתלונן על שמן הזית "הצליח" לתקוף את "שמן הזית מתוצרת יד מרדכי" מהכוון הלא נכון! מזה מספר שנים אני קונה שמן זית מתוצרת משפחת ג'השאן מכפר מג'אר (מרר) שבגליל. אין צורך לנסוע לשם, כי השמן שלהם נמצא בכל חנות וסופר שמחשיבים את עצמם. מידי פעם אני גם בודק מוצרים של יצרנים מתחרים ומשך את עיני "שמן יד מרדכי", שהיה יקר בכ-10 עד 20 ש"ח לליטר משמן ג'השאן. וכאן חיכתה ההפתעה שגם אתם לא גיליתם: באותיות זעירות היה כתוב על המדבקה, שהשמן מיוצר ע"י משפחת ג'השאן! מה צריך עוד להכביר מילים?! אם תציצו בגוגל תראו שהשמן הזה מופץ גם ע"י ויסוצקי (מידע מ- 2003). בכתבה ב- YNET מתאריך 04/11/02 מופיע הקטע הבא: "שמן זית של רפול, למשל, מיוצר על ידי ג'השאן מכפר מרר (ומשווק על-ידי יקבי ברקן), ושמן הזית של סגל מיוצר על ידי אגריניר בקיבוץ בית ניר. בתי הבד האלה משווקים את אותם שמנים במחיר נמוך בהרבה." אני מניח שהמסקנות מתבקשות.

  5. שלום שמוליק גם אם השמן היה נקרש זה לא מעיד על האיכות רוב השמן כיום המוצע לצרכן תחת ססמאות שונות הוא מיובא מספרד וכמדומני שיד מרדכי בכלל לא מייצרת שמן זית ואין להם בכלל בית בד

  6. שלום רב,
    להווי ידוע לכם שגם השמנים האלה לא עברו את מבחן המקרר:
    שקדייה
    קיבוץ מגל
    משק אחייה
    אדמה (המעיד על עצמו שהוא אורגני ונותן כבוד לך ולאדמה).
    מישהו יכול להמליץ איפה ניתן בכל זאת לקנות שמן זית אמיתי באזור המרכז?
    תודה רבה.

  7. למרות שכבר קראתי בעבר את העניין עם יד מרדכי ופתאום ראיתי מפה את התגובות חשבתי לעשות קצת סדר בעניין:

    1) הנציג של שטראוס היה לא מקצועי בעליל והתשובה שהוא נתן מטופשת ומקוממת.
    2) בעניין הקפיאה של שמן במקרר: כל שמן זית (הכוונה לשמן זית בלבד ולא מהול) מורכב משומנים. אחת מחומצות השומן הנפוצות ביותר בשמן זית היא החומצה האולאית (ומכאן שמה) או בשמה היותר נפוץ אומגה 9. כמות חומצת השומן הזו (באחוזים) תקבע, בין השאר, את טמפ' הקרישה/התעכרות/קפיאה של השמן הנדון. שוב, אנו מדברים של שמן זית בלבד!
    מכיוון שכך, לא כל שמן זית קופא במקרר! אין דין שמן אחד כמשנהו ואין דין מותג אחד כמשנהו. נקודת הקרישה של שמן תלויה בהרכב חומצות השומן שלו בלבד. נכון הדבר שאם השמן מעורבב אזי כמות החומצה האולאית קטנה יותר ולכן נק' הקרישה גבוהה יותר (דהיינו טמפ' גבוהה יותר) אך הדבר ייתכן גם בשמן זית כתית מעולה ראשון במעלה.
    לנו כצרכנים אין הרבה אפשרות לדעת האם השמן מעורב או לא. לא ע"י טעימה, לא ע"י מריחה על הידיים ולא עוד אמונות תפלות מסוג אלו. הדרך היחידה היא בדיקת מעבדה שעלותה כ- 250 ש"ח בערך. איך בכל זאת נקנה? נוודא שהשמן אכן מגיע ממקום מוסמך וידוע (ויד מרדכי, שרחוקים מלהיות אהובים עליי, הם מקום מוסמך וידוע!), לוודא שאנו יודעים לקרוא מהתווית מהיכן השמן הגיע, איפה נמסק ומאיזה זנים הוא מורכב (או אולי זן אחד). ככל שנדע יותר פרטים מהתווית, כך יקטן הסיכוי ש"עבדו" עלינו.

  8. שלום
    א.אכן כן תו איכות של מועצת הזיתים אינו מעיד לצערנו על טיב השמן,אף אחד לא בודק מה היצרן ממלא בבקבוקים.
    ב.אף יצרן שזכה בתחרות שמן זית לא ימכור לצרכן בסופר את השמן הזה,הם מייצרים כמות קטנה לצורך התחרות,והצרכן לרב מקבל שמן באיכות נמוכה יותר.
    ג. הבדיקה הטובה היא בדיקת מעבדה: ניתן לבצע שתי בדיקות יסודיות של אחוז חומציות ופראוקסיד בעלות של 60-150 שח.
    ד. המעבדות המבצעות מכון מיקרוביולוגיה בנשר.
    מילודע.
    ה. אני באופן אישי ממליץ על שמן של משק שטיין ממושב אבני איתן בדרום רמת הגולן חקלאי אוהב אדמה המקפיד על איכות מוצריו ברמה בינלאומית וזוכה פרס שר הפנים לחקלאות מצטיינת.
    השמן זית שלו בעל אחוז חומציות של 0.2%.

  9. לא ברור לי, על סמך מה אתה ממליץ "לא להעביר". אין כאן עובדות, חוץ מהרגשה לא מבוססת שלך. זה לא מספיק כדי להמליץ. מועצת הזיתים יכולה לשלוח את השמן לבדיקה. ואז – להמלצה שלך יהיה תוקף.
    זו לא פעם ראשונה שאתה ממליץ ללא כל קשר לתוכן הדברים.
    מניסיון, וממסירה של בקבוקי שמן זית שונים של מותגים מוכרים מאוד לבדיקה של מועצת הזיתים על סמך חשד שלי שהם מזויפים – תמיד צדקתי. אבל זה הוכח מעבדתית.
    נוצר הרושם, שבחרת לעמוד לצד חברה גדולה ודורסנית כיד מורדכי ולא מהסיבות הנכונות.
    ורק בעניין טעם אישי: זהו שמן הזית הנחות ביותר בטעמו שטעמתי עד היום.
    כדאי לדעת, כי מוצרי יד מרדכי שייכים לקבוצת שטראוס-עלית.

  10. אני חסיד גדול של אתר זה, כבר שנים רבות. הפעם לדאבוני אני חולק על המלצתו של חנן כהן מכל וכל. מיידע אישי , מועצת שמן הזית לא אמינה עלי לחלוטין. ניסיתי גם למצוא את תגובת הדוברת של יד מרדכי ואין ! הקישור מביא לפורום תפוז שמצטט את המכתב המקורי וזהו. התגובות באתר שכנעו אותי ואני בוודאי לא אקנה שמן יד מרדכי ובאופן חריג גם לא אנהג לפי עצת האתר וכן אעביר את מכתב הלאה
    ולאחר כל זאת,צריך לומר שאני מאוד מעריך את עבודתו של חנן ואת פועלו שלא יסולא בפז.

  11. לגילה, המגיבה הראשונה, מצ"ב קישור ישיר לתגובתה של קרן בשרשור:
    http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=465&messageid=155138310
    ובה היא נתנה קישור לאתר העוסק בשמן זית. הקישור אמנם השתבש לה, אבל ערכתי חיפוש עצמאי באתר ומצאתי את הקישור שהיא כנראה ביקשה לתת:
    http://www.oliveoilsource.com/definition/freezing-point-olive-oil
    אצטט ממנו את השורה התחתונה:
    It is a myth that the freezing point of olive oil can be used to predict whether it is pure, virgin or extra virgin

  12. תיקון טעות – בהמשך השרשור היא נתנה קישור למאמר ארוך יותר (מאותו אתר) אבל המסקנה זהה:
    Freezing Olive Oil Can Prove Extra Virgin Quality: It’s FICTION
    http://www.oliveoilsource.com/article/freezing-olive-oil-can-prove-extra-virgin-quality-its-fiction

  13. דר' אליעזר רמון

    כאשר מתמקדים במילה "כתית" – הדעת מוסחת מן העיקר – "שמן זית ".

    ומכיוון ש"שמן זית" רובו הוא חומצה אוליאית , אשר נקודת ההתנזלות/התמצקות שלה היא
    כ: 15-13 מעלות צלזיוס , אכן אמור שמן זית , ללא קשר לאיכותו להעכיר בטמפ' מתחת ל-13.

    הטמפרטורה המוממלצת לקרור במקרר-מזון היא 3-8 מעלות צלזיוס.

    אם הטמפרטורה במקרר גבוהה מ-8 מעלות – מוצרי החלב במקרר יתקלקלו במהירות.

    אי לכך – במקרר תקני תקין יעכיר שמן זית , בין אם הוא פשוט ובין אם הוא כתית בזה או אחר.

    ודרך אגב: בכתבה באנגלית ההתייחסות היא אכן לשמן "כתית" – v i r g i n .

  14. להבנתי מהדיון הכתוב עד כה:
    שמן זית מכיל שומנים בהם חומצה אלואית (אומגה 9) שקופאת בטמפרטורה מתחת ל-13 מעלות.
    לכן כל שמן זית מכל איכות יעכיר במקרר. הדבר אינו מעיד על איכותו אלא על כך שהוא שמן זית.
    במידה והשמן אינו מעכיר – כנראה שמדובר בשמן מהול (כלומר אחוז החומצה האלואית יורד בצורה משמעותית מסך הנפח)
    כדי לבדוק איכות השמן יש לשלוח למעבדה שם יבדקו את האחוז המדוייק של חומצות אלואיות ופראוקסיד. עלות הבדיקה בין 60 ל-150 (ובמקום אחר נאמר 250).

    לגבי מקור השמן – כדאי לקרוא היטב על התוית ובמידת הצורך לגגל את היצרן לקבלת פרטים נוספים.

  15. לכל צרכני שמן הזית.
    כחקלאי המפיק שמן זית רק מהמטע בטיפולו חשוב לי ליידע אתכם במספר עובדות ועצות.
    1. הריווחיות הנמוכה, הקלות בעירבוב, העלות באיכסון נכון, גורמים לכך שאחוז ניכר של השמנים המשווקים בעלי איכות ירודה.
    2. המשקע שנוצר, החום, האור והחמצןן גורמים (כל אחד מהם) לירידה באכות השמן.
    3.מועצת הזית (לצערי) אינה נילחמת בזיפנים מאחר והיא זקוקה לגבית אגרות.
    3. חימום יתר בעת התהליך מעלה את אחוזי השמן ומוריד איכותו
    4.משך הזמן החולף מהקטיף ועד הפקת השמן פוגע באכות השמן.
    5.האור והחום בחנויות ומשך הזמן שהשמן בבקבוק בחנות פוגע
    6..עצתי להשתדל לרכוש ממגדלים לשאול על דרך הייצור, האיכסון, להתרשם מאמינות החקלאי . חקלאי שמכבד עצמו לא ימכור שמן מטיב ירוד ויפגע בשמו הטוב

  16. תגובה לאלישבע ולכל שאר המעוניינים-
    אני מכיר מישהו שמוסק בעצמו באחד המושבים במרכז ומלווה את הזיתים לבית הבד עד היותם לשמן. אני חושב שהשמן שלו גם אורגני. אפשר להתקשר אלי ואני אנסה לקשר את החושקים בשמן לבחור המוסק. 0526050101

  17. חן חן לכל הכותבים והמבארים,הארתם את עיני באשר לנושא עכירות או קפיאת שמן הזיתהמבחן לעצם היותו שמן זית!ברצוני להוסיף מניסיוני כי לאחרונה קרני כנ"ל הפעם עם שמן "הזית" של עץ הזית,חברה ידועה ו"מכובדת" המייצרת שמנים כבר עשרות בשנים.שרצתה אף היא להצטרף מן הסתם לחגיגת המחירים סביב שמן הזית(היקר לאין ערוך) משמנים רגילים.ומפיצה שמן זית בשני דגמים ארומתי ומעודן.כתית מעולה בחומציות0.5%-רק שחבל כי שמן זית הוא לא!!נשאר צלול לחלוטין גם אחרי מספר ימים ניכר במקרר.ניסיתי כ-3 בקבוקים שונים והספור חזר על עצמו בכולם!!
    פניתי לשרות הלקוחות באתר ובטלפון וחזרה אלי מנהלת שווק שלהם בשם צמרת כמדומני,שניסתה לסבר את אזני בהסבר ארוך על סוג השמנים הספרדיים שהם משתמשים בהם ואשר נקודת ההתמצקות שלהם שונה מהשמנים המקומיים ולפיכך אין העכירות או הקפיאה המקובלת!
    אלא מה, מעתה אני בודקת כל שמן זית הנכנס הביתה אלי, ויש אצלי כמה שמנים ספרדיים מקוריים וראה,הפלא ופלא!!הם דווקא כן העכירו במקרר!שמן של בורג'ס שהשופרסל מייבא.
    לפיכך ברצוני להזהיר את צבור המשתמשים בשמן זית להמנע מרכישת שמן זית של"עץ הזית"

  18. לצרכני השמן,
    גילוי נאות:אני מגדל עצי זית לשמן ולאחרונה גם הקמתי בית בד קטן .
    לאור העלויות הגבוהות הכרוכות בגידול ובייצור שמן הזית,משווקים היום בארץ הרבה מאוד שמן מיובא (לאו דוקא באיכות גבוה) וחמור יותר ראיתי גם שמנים שנמכרים בשווקים עם תויות איכות שונות המציינות כי שמן הזית מיוצר בישראל וכו' – התברר כי השמן מזוייף/מעורבב וכו'.
    פעם הסתובבתי בשוק ראש העין,בדוכן מסויים ראיתי שמוכרים ליטר "שמן זית איכותי" עם תו איכות וכשרות מהודרת – ב-30 ש"ח לליטר.מתוך סקרנות קניתי את הבקבוק והרחתי/טעמתי את השמן -ולא היה שום קשר לשמן זית.
    כפי שציינתי,כאחד המייצר שמן, כשרואים שמן שנמכר במחירים מצחיקים -לא להתקרב.
    מי שמעוניין בשמן זית אמיתי רצוי שייקנה ישירות מהחקלאי.
    אורי.

  19. שמן הזית של "עץ הזית" נכשל אצלי במבחן המקרר כבר פעמיים. לפני כשנתיים כשניסיתי אותו בפעם הראשונה עוד טרחתי להתקשר לחברה וגם אותי ניסו למרוח בכל מיני הסברים מטופשים ולא רלוונטיים. השבוע החלטתי לנסות אותו שוב, עקב מבצע בסופר. הוא שוכב במקרר כבר מעל ליומיים ולא מראה שום סימן של התקרשות. לידיעתכם.

  20. כמה שאלות פשוטות לשמן זית יד מרדכי!! 1 היכן נמצאים מטעי הזייתים שלכם (בעלות). 2 היכן נימצא בית הבד שלכם (בעלות). 3 ממתי עלית שטראוס מייצגת את התעשיה הקיבוצית. 4 האם אתם מתחייבים שכל מה שאתם מציגים באתר שלכם כולו אמת. 5 באיזה שנה התחלתם לשווק שמן זית 1936 ?. 6 נכון שאתם מייבאים דבש מברזיל ! ומשווקים אותו כתוצרת מכוורת יד מרדכי!! ציבור הצרכנים מצפה לקבל את תשובתכם!!!!

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top