נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / ההבדל העיקרי בין http ו- https

ההבדל העיקרי בין http ו- https (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

המכתב הזה מכיל מידע חלקי בלבד. מי שיפעל על פי המידע שבו עלול לאבד את כספו ו/או גישה לאתרי אינטרנט חשובים כמו אימייל, בנק, קניות וכו'. אל תעבירו ואל תפעלו על פי העצה שבמכתב.

עכשיו, כשהבנתם את המסר, אפשר להתחיל עם ההסבר הטכני. לאתרים שהכתובת שלהם מתחילה ב https יש שתי משמעויות. הראשונה - כמו שכתוב במכתב - היא שהתקשורת בין המחשב שלכם ובין האתר היא מוצפנת. זאת אומרת, שאם מישהו מתחבר ל"חוט האינטרנט" באיזה שהוא מקום בדרך ביניכם ובין האתר, הוא לא יוכל לדעת איזה מידע מוחלף ביניכם. המשמעות השניה היא שמישהו רכש רשיון שמזהה אותו כבעל האתר.

היום, תמורת מספר מועט של דולארים, אני יכול להקים אתר בכתובת https://amazun.com ולגרום לכם לחשוב שזה הוא אתר הקניות amazon.com ולהונות אתכם כך שתתנו לי את שם המשתמש והסיסמה שלכם. העובדה שהאקספלורר/פיירפוקס שלכם יחשוב שזה הוא אתר מאובטח לא אומרת כלום.

אז מה עושים? לאיזה אתרים אתם יכולים להאמין?

ראשית, כדאי לכם לשמור ברשימת האתרים המועדפים שלכם את אתרי הבנק, אימייל, קניות וכו' הקבועים שבהם אתם משתמשים. אם תקבלו אימייל שבו קישור לאחד האתרים האלה, השתמשו בקיצור הדרך שלכם ולא בקישור שהופיע באימייל. כך תהיו בטוחים שחזרתם לאתר הבטוח שאתם מכירים.

אם קיבלתם הזמנה להיכנס לאתר חדש שאתם לא מכירים, שוב, אל תלחצו על הקישור באימייל. ההעתיקו מהאימייל את הכתובת והדביקו אותה בגוגל. אם הכתובת לגיטימית, רוב הסיכויים שהאתר הלגיטימי יהיה בראש רשימת התוצאות. אם זו כתובת של אתר זדוני, רוב הסיכויים שבראש רשימת התוצאות יופיע דף המזהיר מפני הכתובת שחיפשתם.

קריאה למתקדמים:  Broken Browsers Part Two

המקור:

מייל זה חשוב לכל , משום שלא כולם מודעים להבדלים בין: בין HTTP ו-https

תחילה, אנשים רבים אינם מודעים ** ההבדל העיקרי בין-http ו https: / / זה הכול עניין של גלישה מאובטחת ** HTTP מייצג Hyper Text Transport Protocol, ה-S (הפתעה גדולה) מייצג "מאובטחת". אם תבקר באתר האינטרנט או כתובת אינטרנט, ותסתכל על הכתובת בדפדפן האינטרנט, סביר להניח שהיא תתחיל עם המילה הבאה: http://. פירוש הדבר כי האתר שלך גולש באמצעות דפדפן רגיל "לא מאובטח". במילים אחרות, זה אפשרי שמישהו "יצותת" לך לגלישה שלך במחשב. אם תמלא טופס באתר, מישהו עלול לראות את מידע שתשלח לאתר זה. זו הסיבה שאתה מעולם לא מזין את מספר כרטיס האשראי שלך באתר של HTTP!

אבל אם כתובת האינטרנט מתחילה ב https://, כי בעצם המשמעות היא המחשב שלך מדבר עם אתר אינטרנט עם קוד מאובטח שאף אחד לא יכול לצותת. אתה מבין למה זה כל כך חשוב, נכון?

אם אי פעם האתר מבקש ממך להזין את פרטי כרטיס האשראי שלך, עליך לראות אם כתובת האינטרנט מתחילה ב https:// .

אם זה לא, אין שום דרך שאתה הולך להזין מידע רגיש כמו מספר כרטיס אשראי.

העבר מייל זה הלאה (אתה יכול לחסוך למישהו הרבה צער).

2 תגובות

  1. שלום חנן.
    קראתי את המכתב המקורי, ולא מצאתי בו פגם. לא בעובדות ולא בהמלצה. לא הבנתי מדוע אתה ממליץ לא להעביר, ויותר מזה לא הבנתי מדוע אתה מזהיר שמי שיפעל לפיו עלול לאבד את כספו או גישה לאתרים.

    אסא

  2. זה שאתר מתחיל בhttps אומר רק שהתקשורת מאובטחת, וזה אומר שמישהו *אחר* לא יכול לגנוב את הפרטים שלך- אבל בעל האתר המפוברק יוכל בקלות להשתמש בפרטי האשראי שלך גם אם מדובר בhttps- באופן כללי- את האשרי ראי יש להכניס רק לאתר שמכירים וסומכים עליו..

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top