נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לכאן ולכאן / עדות אישית מיום העצמאות האחרון

עדות אישית מיום העצמאות האחרון (המלצה - לכאן ולכאן)

ההסבר:

מצד אחד, הנימה הימנית והגזענית של המכתב הזה גרמה לי לדחיה ולרצון להמליץ לא להעביר אותו. מצד שני, מתוך הנחה שלפחות חלק מהעובדות המסופרות בו הן נכונות, אני לא חושב שהתנהגות בריונית היא מוצדקת. לחיזוק הרגשתי, אני מסתכל בדיווח (אלפים השתתפו בתהלוכת השיבה אל הכפר אל-לג'ון) באתר מחסום, אתר חדשות מנקודת מבט של ערבים, ולא רואה שום דיווח על התנהגות חלק ממשתתפי הארוע. לכן אולי, מכתב שכזה מהווה איזון מבחינת העובדות שיכולות להיות ידועות על אותו אירוע. לקריאה נוספת בבלוג שלי - מחר הוא (גם) יום הנכבה

המקור:

ביום העצמאות האחרון יצאנו אני ומשפחתי עם עוד ארבע משפחות לטיול במגידו. תחילת היום ביקרנו בתל מגידו ובהמשך, לפי התכנית, נכנסו לנחל הקיני שנמצא דרומית לקיבוץ מגידו. עם הכניסה שלנו אל תוך הפארק מצאנו את עצמנו עם קבוצה של אלפי ערבים "ישראלים" מהכפרים בסביבה, שבדיעבד הבנו שהם שם לציון ארועי הנכבה - יום האבל להקמת מדינת ישראל !!!

שבילי הפארק היו מלאים במכוניות, רוכבי סוסים, אופנועים וטרקטורונים. הצעירים שבחבורה השתוללו עם כלי הרכב שלהם ,שחלקם לא כללו לוחות רישוי וסיכנו את באי הפארק. המבוגרים נסעו במכוניות כמובן ללא חגורות כשילדיהם נתלים מחוץ לחלונות ועל גגות המכונית כשהם צועקים, חלקם מסמנים V בידיהם ומתגרים ברכבים של יהודים. כמעט כל אחד מהם ענד צעיף (שכפי הנראה חולק להמונים) שבקצוותיו התנוססו דגלי אש"ף, ואחרים אף נשאו דגלי אש"ף גדולים בידיהם ועל מכוניתם.

בשלב מסוים עברנו ליד פניה שבה עמד שומר שמנע כניסה במכונית. מכוון זה נשמעו קריאות מתלהמות ברמקול ולהערכתי זה היה מקום הכינוס שלהם. אני חייב לציין שבמקום לא נכח אפילו לא נציג אחד של כוחות הביטחון על מנת לאכוף את הסדר ולהבטיח את בטחונם של היהודים שחוגגים במקום.

המראות שנתקלנו בהם הזכירו לי מראות של ימי מילואים בתעסוקות מבצעיות בכפרים עויינים. החלטנו למצוא מקום פנימי יותר על מנת להתרחק מההמון, שכיהודי נראה לי בהחלט מאוד מאיים. בדרך חזרה החוצה נתקלנו באותם תופעות ואפילו חמורות יותר. בחניון של צומת מגידו (בין מקדונלדס לחניונית "מנטה") על כביש מגידו - חדרה התגודדו קבוצות ערבים עם דגלי אש"ף, השתללו עם טקרטורונים, אופנועים ורכבים בתחנת הדלק.

התקשרתי למשטרת ישראל והבהרתי להם את התמונה. כמובן קיבלתי את התשובה שישלחו ניידת לטפל בזה. עזבתי את המקום כ- 15 דקות מאוחר יותר ולא הספקתי לוודא האם אכן הגיעה. מאוחר יותר בערב הבנתי שבהמשך קבוצת בריונים התגרתה ותקפה קבוצת יהודים שהגיעה מחיפה לחגוג את יום העצמאות בפארק ללא שום סיבה.

ביום העצמאות האחרון כשעמדתי בחוסר אונים מול ביריונים שעושים ככל העולה על רוחם, דורכים ברגל גסה על החוק ומערערים בריש גלי על סמכותינו במדינה זו, תומכים בהתלהבות באויבינו שלא מסתירים את רצונם להשמידנו - הבנתי עד כמה אנחנו קרובים לפשיטת רגל ערכית מעקרונות לאומיים, עובדה שיכולה להמיט אסון על עם ישראל.

אני מרגיש צורך עז להעביר לכם את המסר דרך המייל מכיוון שלצערי לא נתקלתי במקום בכלי תקשורת מקומיים אלא רק בצוות זר אחד ,והתקשורת שלנו בקושי הזכירה את הארוע בעיתונות המקומית מלבד אזכור יבש ב YNET על ההתכנסות.
הכתובת על הקיר.

אשמח אם תפיצו מייל זה.

דורון מנצור

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top